Schindler PORT Teknolojisi kişiselleştirilmiş hizmet ve erişim kontrolü sunarken bir bina içinden trafik akışını optimize etmenin biliminde çığır açmıştır.
Kusursuzluk, her seyrin birden fazla dikey ulaşım yolu, güvenli alanlara erişim, aşina olunmayan ofislere navigasyon vs. gerektirebileceği ve bu arada sadece hedefinize gidip işinizi yapmayı istiyor olabileceğiniz modern bir tesiste oldukça zordur.
Schindler'den PORT Teknolojisi yani Kişisel Transit Yönetimi sistemi ile yolcuların tek gereksinimi kimliklerini ve gereken hedefi bir PORT Terminaline iletmektir. PORT Teknolojisi işin geri kalanını kusursuz bir yolculuğu optimum bir yolla tamamlanması mümkün olduğunca kısa süre alacak şekilde tasarlanmış olarak planlayıp yürürlüğe koyarak halleder.
PORT Teknolojisi içindeki standart özellikler arasında sistem gereksinimlerinize göre özelleştirmenizi mümkün kılan çeşitli gelişmiş seçenekler vardır.
PORT Teknolojisi bina giriş sürecinde bariyerlerin kullanımına yeni bir boyut getirmek üzere tasarlanmıştır. PORT ile hem her giren kişinin geçerli olduğu doğrulanabilir hem de tercih ettikleri hedef kata göre bir asansör istenebilir ve kimlik bariyerden iletilebilir. Ve bu bir PORT kontrolü olduğundan asansörün mevcut trafik koşulları altında olası en iyi yolculuğu sağlayacağını garanti edebiliriz.
Her PORT basit bir karttan akıllı bir telefona kadar herhangi bir uyumlu Radyo Frekans cihazıyla iletişim kurabilecek bir okuyucu ile donatılmıştır. Burası normal asansör çalışması sırasında kendine has özellikler sağlamak için veya PORT bir bariyere entegre edildiğinde asansörlerle tam entegre bir erişim kontrolü sağlamak için kullanılabilir.
Park etme sistemin mevcut zaman dönemi sırasında talebin en olası olduğu katları belirlemesi ve asansörleri buna göre park etmesi için gerçek zamanlı istatistiksel veriler kullanacağı şekilde yapılandırılabilir. Alternatif olarak müşteri park katlarını önceden tanımlayabilir.
PORT bir bariyerle birlikte kullanıldığında bu özellik kullanıcının başka bir kişinin girmesini kolaylaştırmak üzere kartını bariyerden tekrar geçirmesini bu bariyerde veya yakındaki diğerlerinde ikinci girişimi geçersiz kılarak önler.
Bu isteğe bağlı özellik yolcuların kartlarını kullanmadan, örneğin bir meslektaşla birlikte bir kabine girmelerini zorlaştırmak içindir. Bir yolcu bir asansöre kartını kullanmadan binerse bu kart tekrar kullanıldığında bir müeyyide uygulanır. Bu müeyyide PORT ekranında bir uyarı mesajından kartı lobideki güvenlik masasında resetleme gerekliliğine kadar gidebilir.
Birçok yüksek binada çift katlı asansörler kullanarak asansör kuyusu kullanımını maksimuma çıkarmak istenir. Geleneksel sistemlerde bunlar kullanıcı için çok can sıkıcı olabilir çünkü örneğin alt kat kabin kısmı üst katta bir servis gereksinimi nedeniyle tekrar tekrar durabilir veya bir lobide hangi kabine girileceği konusunda kafa karışıklığı olabilir. PORT Teknolojisi ile bu sorun sanal olarak giderilir. Tüm yolcuları ve hedeflerini önceden bildiğimizden çift katlı asansörler tek katlı asansörlerden daha sık durmazlar. Ayrıca PORT ekranı tarafından sağlanan gelişmiş sinyalizasyon yolcularda herhangi bir kafa karışıklığını ortadan kaldırır.
2 kat arasında bir mekik servisi asansör operasyonlarının en basiti gibi görülebilir. Aslında eğer optimize edilmemişse teorik kapasiteden çok daha az kişiyi taşıma ve uzun bekleme sürelerine neden olma potansiyeli mevcuttur. PORT Teknolojisi Mekik kontrolü bekleme sürelerini en aza indirirken sistem içinden akışı her zaman maksimum seviyede tutan gelişmiş bir hizmet paterni düzenlemek üzere yolcu hacim değerlendirme araçları kullanır.
Yolcuların bölgeye asansörlerle ana lobiden götürüldüğü ve sonra tekrar asansörlere bindirilip daha yüksek katlara çıkarıldığı bir gökyüzü lobisi ortamında daima aşırı kalabalık oluşabileceği endişesi vardır. Gökyüzü lobisine iletilen kişi sayısıyla sistemden çıkanları karşılaştırma yoluyla bu olasılık saptanabilir ve iletilen hacim alan yaratılıncaya kadar geciktirilebilir.
PORT Teknolojisi her kata kimin götürüldüğünü bildiğinden her katta kişilerin dağılımının bir resmini oluşturabilir. Tahliye etme gereksinimi durumunda sistem hangi katların aşırı kalabalık olmadan merdivenler yoluyla tahliye edilebileceğine karar verebilir ve ekranı kullanarak buradaki kişilerin merdivenlerden inmesini önerebilir. Diğer katlarda bir asansör tahliyesi sunabilir ve kişileri bildiğinden belirli bir kattaki herkesi panik oluşmasından kaçınarak aynı anda alacak şekilde yeterince asansör getirebilir.
Normal şartlar altında asansör yapılandırması bina içindekilere mükemmel servis sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ancak bazen olağan dışı bir ziyaretçi gelişi veya büyük ölçekli asansör kabini kaybı nedeniyle (örneğin inşaat yüzünden) bunun artık geçerli olmadığı durumlar olabilir. PORT Teknolojisinin gelişmiş iletişim kapasitesini kullanarak yolculara asansöre binmeleri için bir kat aşağı yürümeleri söylenebilir veya kendileri hedefin bir kat üzerine götürülebilir. Bunun amacı gereken durma noktalarını kombine etmek ve böylece asansörleri daha hızla kullanılabilir hale getirmek veya ünitelerin başa çıkabileceği kapasiteyi önemli ölçüde artırmaktır.
Düşük trafik dönemleri sırasında tipik bir asansör sistemi bekleme sürelerini azaltma amacıyla kişilere kendi kabinini atar. Bir asansör yarı dolu olarak dengelendiğinden bu durum yüksek ölçüde dengelenmemiş yükler ve sonuçta yüksek enerji tüketimiyle çok sayıda seyirle sonuçlanır. ECO modunda "düşük trafik" seyirleri, bekleme sürelerinin minimum olması yerine makul olmasını mümkün kılacak şekilde planlanır. Bu durum tüm asansörlerin gerekmemesi anlamına gelir ve böylece önemli ölçüde enerji tasarrufu sağlanır ve bu durum kabin başına yolcu sayısının dengelenmiş yüke mümkün olduğunca yakın olması şeklinde ayarlanarak artırılır.
Sistemlerinin operasyonuyla ilgili ayrıntılı bilgiler gereken müşteriler için kapsamlı bir raporlama paketi mevcuttur.
Özellikle ağır trafikli ticari binalarda düz hat yapılandırmaları veya büyük asansör grupları için uygun olacak şekilde PORT, taşıma kapasitesini artırabilir ve seyir sürelerini azaltabilir - ve bunların her biri %35'e kadar olabilir.
PORT, yolcuları ayrı katlara tahsis ederek hem lobi hem kabin içinde kalabalığı azaltır. PORT tam entegre bina erişimi sunar ve myPORT ürünü akıllı telefonunuzdan asansör kontrolü ve güvenliğe bina erişimi sağlar.
PORT Teknolojisi ECO trafik durumunu sürekli olarak izler ve ortalama bekleme sürelerini belirlenen seviyede veya altında tutarken mümkün olduğunca enerji tasarrufu yapar.
Schindler'in PORT Teknolojisi ile iç düzenlerde mevcut sınırlamaların birçoğunu kaldırma potansiyeline sahip olursunuz ve böylece sonraki bina neslini tasarlarken daha fazla özgürlüğünüz olur.
PORT Teknolojisi bir asansör ve hatta kapıya dokunmadan binalar içinde seyir yapmanın farklı yollarını sunar.
Sınıfının en iyisi trafik yönetimi
PORT Transit Yönetimi başlangıç PORT durumuna göre sistem kapasitesinin belirgin şekilde artırılmasını temsil eder. Başlangıç bina girişinden ileriye seyir ve son olarak çıkışa kadar güvenli ve rahat seyri mümkün kılan tam entegre bir çözüm mevcuttur. Ziyaretçiler, park, kapılar, ofisler ve rezidanslar için özelleştirilmiş uygulamalarla bir dizi terminal içerir.